Camino Portugues Porrino Redondela

19 augustus, 17 km, Porrino Redondela, zonnig, 15-30 graden

We hebben een hitteplan……De zon komt hier in Galicië om 7.45 uur op. Met een ontbijt om 7 uur in ons pension Louro, vertrekken we om 7.30 uur. Nog heerlijk koel!

De eerste 4 km staan niet bij het hoogteprofiel. Dat is ook een vrij vlak deel. De stijging gaat naar Mos en verder omhoog naar Monte Cornedo op 250 meter. Intussen zijn we de grens gepasseerd van “nog 100 km te doen”. Na vandaag hebben we nog 87 km te gaan in 4 wandeldagen.

Tot aan Mos is de zon nog achter de horizon. In dit geval is het een bergrug in de richting van het oosten. We lopen naar het noorden, de zon is in de ochtend aan onze rechterhand. Er zijn al vele pelgrims onderweg. We vinden het heel gezellig om met de pelgrims een praatje te maken. Zo gaan Marjo en Annemiek na Mos zelfstandig verder. Even vanwege de verwachte hitte wat later pauzeren.

Dan stijgt het nog wat meer. Onze beenspieren hebben even wat meer te doen, dan de “ene voet voor den andere voet”. Ook dat lukt ons tot we bij de top zijn. We zien een indrukwekkend monument voor de “maltratada mujeres” (slecht behandelde vrouwen)

Dan komt de daling naar Saxamonde en Redondela. Een steile afdaling die zeker de knieën belast. De beloning zit in de mooie uitzichten. Vanaf de top kijken we over een dal in de richting van Redondela. Kronkelende wegen, bloemen langs de kant. Ook pelgrims die achteruit lopen.

In Saxamonde hebben even pauze voor we in Redondela aankomen. Daar treffen we Marjo en Annemiek weer. Gezellig hebben we daar een etappe drankje.

3 reacties op “Camino Portugues Porrino Redondela

1. Jullie zijn kanjers.!!!!!
    Mooie omgeving,maar het grootste afstand hebben jullie gehad .geweldig ,zet hem op,jullie zijn erbij.