Dommelpad dag 2

14 juli, 20 km, vooral droog, 18 graden van Valkenswaard naar centrum Eindhoven

Gisterenavond was het nog steeds heerlijk weer en het hostal Harbalorifa had voor ons een heerlijke verse groentesoep en een uitgebreide salade gemaakt. Heel lekker en als je buiten kunt eten is dat een relaxed vakantie gevoel.

Het was zo verrassend vandaag. Je zou denken, helemaal in het centrum van Eindhoven, dan ervaar je veel “stad” en drukte. Het tegendeel was waar. We bleven langs de Dommel lopen en vooral ook de parken waar we doorheen geleid werden waren prachtig. Harbalorifa ligt 1,5 km van de route. Het laatste stukje van gisteren liepen we vanochtend nogmaals. Zandwegen en kleine paadjes brachten ons naar landgoed Loonderhoeve.

We hadden geluk met het weer. Die paar spetters onderweg, waren te weinig om te zeggen dat het een regendag was. Bij camping Volmolen was het restaurant precies open voor onze eerste pauze.

Daarna vervolgden we ons pad weer langs de Dommel of langs een veldweg omgeven door zomer bloemen.

Moeten we dan toch even de regenkleding aan? Even was het aan/uit…. Ik heb deze keer een paraplu meegenomen en de regen was zo weinig dat een paraplu voldoende was. We naderen hier Eindhoven en gaan onder de snelweg door. Vreemd is dat we ook hier geen drukte ervaren.

Ook hier in Eindhoven kun je kanoën op de Dommel. Aan de andere kant van deze brug is zelfs een kan glijbaan…..ik dacht direct dat zou ik nooit durven…😉

Door de Genneper stadsparken komen we in het centrum van Eindhoven aan.

Bij de oude Linnen fabriek zagen we deze mooie poster. We hopen deze dagen de ijsvogel ook nog eens in het echt te zien…..
De bloemen langs de oevers zijn een lust voor het oog.

Pas helemaal voor het station verlaten we de Dommel om naar ons hotel van vandaag te gaan. Budget hotel de Zwaan aan het Wilhelminaplein. Een zeer mooie, goed verzorgde kamer.