De vis gevonden

Donderdag 24 mei 2018, 9de wandeldag. Van Vigo naar Arcade, bijna 27km en 21 graden. Zon en wolken. ’s Avonds een beetje regen.

Ontbijt bij het hostel dat is wel makkelijk toch? Zeker, maar wat we kregen voor wat we ervoor betaalden stond niet in verhouding. Volgende keer maar weer een bakker met koffie/thee service opzoeken. We vertrokken om kwart voor 8 omdat er in de middag regen komt. Ik vind het fijn om vroeg op pad te zijn. We drinken nog even koffie voordat we Vigo uitlopen want je weet nooit hoe ver het is naar de volgende koffiestop. We krijgen er churros bij en die laten we niet staan. Daarna echt op pad.

Na de herrie van de stad waren het de vogels die herrie maakten, maar wel veel mooier. Een tijdje later hoorden we nog een ander mooi geluid: een waterval.

We spraken af een tijdje in stilte te wandelen en dat was denk ik zeker een kilometer gelukt. Vorig jaar had ik de camino Potugues voor het eerst gelopen en daarna hoorde ik dat we de vis gemist hadden. Deze bleek echter op de route van vandaag (die we vorig jaar niet gelopen hadden) te zien te zijn dus was ik benieuwd. Bijna liep ik de vis voorbij maar ineens herkende ik hem van een foto. De anderen zagen het toen ook. De vis heeft wel veel kleur verloren.

We zagen een pijl met bar maar de bar bleek gedloten. We hielden daarom pauze in een bushokje en aten wat we nog in onze rugzak hadden. Onze eindbestemming was Redondela maar daar waren we al voor 12 uur. De voorspelde regen zou pas om 4 uur komen zodat we besloten verder te lopen naar Arcade. Af en toe moesten we klimmen wat we niet zo gewend zijn van de kustroute. Ook wat vlakkere paden erbij maar al met al was iedereen blij dat we er waren.

Albergue Duarte bleek ook een hotelgedeelte te hebben en de keuze voor de overnachtingsplek was snel gemaakt. Een etappedrankje op het terras beneden en ’s avonds eten in het restaurantje wat erbij was is wel makkelijk na een lange wandeldag. Wat we hier kregen voor een menu del dia stond ook niet in verhouding met de prijs maar nu omgekeerd met het ontbijt. Ongelooflijk dat we voor weinig geld een 3-gangen keuzediner met een fles wijn en koffie/thee na kregen. Het was bovendien erg lekker.