Camino del Norte Pola do Sierra Oviedo

25 juni, 18 km, zonnig 23 graden

Yes! We zijn er. Na 259 km’s in 12 wandeldagen. Bergen en dalen, extreme hitte en wat regen, een hele mooie Camino del Norte van Santona naar Oviedo. Wennen aan de rugzak, blaren, stress op de luchthaven, wij kunnen het aan. Doorzetters, en genieters. Een worden met je rugzak, of juist kiezen dat je je rugzak of een deel ervan laat vervoeren. Ieder haar Camino, alles is goed. Alleen maar stap voor stap en ervaren dat we het kunnen. En wat is de Camino del Norte mooi. Vele dagen met uitzicht over de baaien en de zee. Met een heel goed gevoel hebben we vandaag onze Camino afgerond.

Vandaag hadden we het laatste stuk. Geen moeilijke etappe. Rustig glooiend. Saai, schrijft Gronze. Dat vinden we erg meevallen. We lopen langs dorpjes, de zon lacht ons tegemoet. Pas de laatste 5 km vanaf Colloto gaan we de stad in. En ja die km’s duren lang.

Voor de zekerheid had ik gisteren aan buurtbewoners gevraagd of we kunnen ontbijten in een café. Jazeker, zei ze, die zijn al om 6 uur open. Zo vroeg waren we er niet. Het was rond 7.45 uur. Zo gingen we na het ontbijt op pad.

Vlak voor Colloto zagen we een restaurant. De deur stond open, ik ga vragen of we al koffie kunnen krijgen. Dat nog niet. Wel was er een kerkje open. We krijgen een stempel en bewonderen de plafonds schilderijen. Iets verder vinden we een restaurant, die wel open was. We hadden al 12 km gelopen en het was tijd om even te pauzeren.

Dan volgen nog de 5 km door de stad. Over een oud bruggetje, onder tunnels door. De route is goed gemarkeerd. We letten goed op

Dan zijn we er. Spontaan omhelzen we elkaar. We hebben het samen volbracht. Trots op deze prestatie.

Het etappe drankje is zeker verdiend. Proost! Verder in het leven van alledag met de Camino ervaring in je rugzak.

16 reacties op “Camino del Norte Pola do Sierra Oviedo

1. Leuke beschrijvingen en foto’s van jullie dagelijkse caminotocht.
        Het leek me een prachtige tocht en met redelijk goed weer goed te doen. Ook gezellig om het met elkaar als groep te lopen. Een mooie ervaring lijkt mij voor een ieder. Tot ziens in Amersfoort Mariet.

1. Gefeliciteerd allemaal jullie kunnen zeker trots zijn met deze prestatie. Zon, regen wat voor een weer type ook niks hield jullie tegen het was gaan met die banaan en geniet. Een goede terug reis en dan lekker nagenieten van dit avontuur. Toppers heb genoten van de verslagen en mooie foto’s.

2. Het doel bereiken is een beetje dubbel, na 12 dagen elkaar te hebben gedragen om het einddoel te bereiken. Fijn om op het eindpunt te zijn, jammer dat er morgen niet meer gewandeld hoeft te worden. Dat de groep na morgen niet meer de groep is en ieder zijns weegs weer gaat.
    Dames, gefeliciteerd! Goede thuisreis en een goede landing in alle opzichten!

groetjes Elly

3. Leuke beschrijvingen en foto’s van jullie dagelijkse caminotocht.

4. Van harte gefeliciteerd allemaal. En wat een mooie tocht zo te lezen. Geweldig! En nu vanochtend in de mis denk ik? Ik wens jullie een hele mooie afsluiting van die reis met elkaar en een goeie reis terug. Inderdaad tot ziens in Amersfoort Mariet.

5. Gefeliciteerd dames, wat een mooie pelgrimsweg hebben jullie gelopen, dit was genieten elke dag opnieuw. Neem dit fijne gevoel mee naar huis.

De weg van mijn verlangen

Met al die afscherming
    blijft het leven buiten mijn bereik.
    Het leven is ergens anders te vinden,
    in de vrijheid,
    de zorgeloosheid, het verdergaan.
    Alleen wie gaat, leeft.

Anselm Grun

6. Gefeliciteerd, wat een kanjers zijn jullie!
    Ik heb bijna elke dag jullie gevolgd en kreeg af en toe heimwee naar de Camino. En Mieke voor jou weer een groot compliment, door je foto’s en verhalen krijg je het gevoel of je er ook een beetje bij bent.

7. Trots mag je zijn op jezelf en elkaar! Fantastisch mooie reis met elkaar beleefd, goede thuisreis en houd het gevoel zolang mogelijk vast!