Dag in Santiago

21 April 2018, rustdag, zon en wolken 23 graden.

Gisterenavond hebben we de mis in de kathedraal bijgewoond. We hoorden dat de botafumeira zou zwaaien en besloten niet tot vandaag te wachten. De kerk zat vol en de Spaanse dienst is moeilijk te volgen maar de rituelen zijn bekend. Nederlanders die gelopen hebben vanaf Porto verstonden we wel. Het zingen van een non en een Frans jongerenkoor maakte de dienst speciaal.

Vanmorgen ontbijt in het klooster. Zo uitgebreid hebben we het de hele camino niet gehad. Om 9 uur naar het pelgrimsbureau om te praten net de Nederlanders die daar nu werken. Wij waren hun eerste gasten. We kregen een boekje over de stad te leen en ieder ging daarna haar eigen gang. Silvia en ik kochten wat souveniers en hadden van Ellen gehoord dat je bij het hotel aan het plein iets lekkers bij de koffie konden eten. Dat gunden we onszelf.

We bezochten de markt waar veel vlees en vis te koop was zoals ik het in Nederland niet zie.

Nog even wat regelen voor morgen en zoeken naar een vegetarisch restaurant voor ’s avonds en dan is het al snel half 2. We gingen met zijn allen naar een tattoo shop en een van deze dames heeft een blijvende herinnering aan de camino op haar pols laten aanbrengen.

Het is mooi geworden.

Hoewel we geen etappe gelopen hadden doen we wel een drankje en het is weer erg gezellig. Net als ’s avonds in het vegetarisch restaurant waar ik erg verwend werd omdat iedereen blij was geweest met mijn begeleiding. Uiteraard zet ik dat nog 2 dagen voort maar ik dank jullie, superlief.

Daarna nog even op zijn kop naar de kathedraal kijken en muziek luisteren. Het was een mooie dag in Santiago, morgen gaan we weer op pad.

1 reactie op “Dag in Santiago

1. Ellen hoop dat jij de tattoo hebt genomen !!
    Top dat het wierookvat nog zwaaide
    Dacht door verbouwing dat die er niet zou zijn
    Geniet nog in Santiago
    Of gingen jullie nog naar de kust?