Dutch Mountain Trail

23 juni

We gaan op pad voor de Dutch Mountain Trail. Zie onderstaande overzicht. We beginnen bij station Eygelshoven en gaan in 6 dagen naar Maastricht. De route staat weliswaar aangemerkt als 100 km, daar zijn de afstanden van/naar de overnachtingen niet meegeteld.

Dag 1: van Eygelshoven naar Kerkrade en overnachten in abdij Rolduc

Dag 2: van abdij Rolduc naar Vaals

Dag 3: van Vaals naar Gulpen

Dag 4: van Gulpen naar Slenaken

Dag 5: van Slenaken naar Eysden

Dag 6: van Eysden naar Maastricht

We gaan op pad met Arien, Ingrid, Ria, Mieke,  Dennis, Leo en Nettie

Vandaag op deze eerste dag hebben we 15 km gelopen, met een berg: de Wilhelmina berg. Een top van 273 meter.

Direct na station Eygelshoven gaan we de natuur in. Hier in de omgeving is het erg druk met geparkeerd auto’s, waarschijnlijk allemaal voor het Pinkpop festival in Landgraaf. We horen in de verte de muziek, wij vinden het heerlijk om in de rust van de natuur te zijn.

We blijven vooral in de bossen, de paden stijgen en dalen.

Vlak voor de Wilhelmina berg zit een heel steil stuk met wegglijdende stenen. Je hebt bijna geen houvast, met elkaar helpen komen we er doorheen. Een passerende jonge dame hielp ons ook een stukje. Hier op dit overzicht zie je goed hoe we het steile stuk moeten beklimmen.

Bovenop hebben we uitzicht over de omgeving en Pinkpop. Een hele uitdaging om er te komen. We genieten ervan en tegelijkertijd willen we voorzichtig zijn.

Na de Wilhelmina berg hebben we een prachtige horeca gelegenheid, hotel de Winselerhof, hier voelen we ons erg welkom. Wat dacht je van onze eerste Limburgse vlaai.

Ook na deze pauze is het erg mooi. We komen door parken, o.a door de Amstel vallei. Met bruggetjes, stegelkes en, door de vele regen, heel veel groen en ook modder paadjes. We lopen dapper door de modder en passeren hoge boomstronken die zomaar over het pad liggen.

Onze wandeling eindigt vandaag bij Kerkrade centrum. Vlak voor de overnachtingsplek vinden we een cafe voor het etappe drankje. Verdiend,! We hebben ervaren wat klimmen is.

We overnachten in Abdij Rolduc, nog 2 km van de route. We gaan door een grote poort en ervaren de stilte van het klooster.

Morgen gaan we naar Vaals.

4 reacties op “Dutch Mountain Trail

1. Wat erg leuk om mee te lezen. Veel succes allemaal. Het belooft mooi weer te blijven de komende dagen. Veel wandelplezier!