Donkere wolken maar het blijf droog

Maandag 11 april 2023, van Redondela naar Pontevedra, 22km, 20 graden, bewolkt en klein beetje zon.

Om 6 uur liep de wekker af en om 7 uur stonden we buiten om naar de bakker te gaan voor ontbijt en lunch. We zien al gelijk wat mensen op de route maar nog geen bekenden. Deze hórreo op de foto ziet er nog goed uit een andere was half ingestort. Al snel gaat mijn jas uit want het is te warm.

Op het bospad zien we met fantasie een hert tussen de takken. Het weer blijft gelukkig droog en af en toe moeten we best wat klimmen.

Hier wordt veel opgehangen, helaas is het rechterscherm ingestort en liggen de schelpen op de grond.

Nadat we langs een drukke weg liepen konden we ergens lekker koffie drinken, in het water voor het barretje zit een grote schildpad.

In de muur is dit stalletje gemaakt, we weten niet waarom er geld bij gelegd is en zouden wel willen wisselen omdat we allemaal bijna geen kleingeld hebben maar dat toen we natuurlijk  niet.

Een stuk verderop komen we bij de brug bij Arcade, mooi zo’n oude brug. Er zwemmen grote vissen die vanaf het midden op de brug goed te zien zijn.

Inmiddels schijnt de zon een beetje meer maar zie je in de verte ook donkere wolken.

Vanaf de brug is het flink klimmen en op het laatste stukje van de klim is het erg nat. Gelukkig komen we allemaal heel boven. We komen meer en meer pelgrims tegen. Ook staat er kraampjes langs het pad waar je fruit en souvenirs kunt kopen maar ook een stempel kunt krijgen.

De kappel van Santa Martha is altijd open, ook nu en we kunnen er een stempel halen.

Na de kapel zien we de splitsing om te kiezen voor bos of begin van de stad. Jeannette weet het snel zeker, lopen door bos en dat ging haar prima af. Ook het stuk langs het water is erg mooi

Het water stroomt best hard en er is een watervalletje. We lopen ook door een tunnel waarlangs het water deze keer laag staat. Dan komen we in de stad en lopen we als een groep Pontevedra in en nemen gelijk een etappedrankje op het terras bij het plein. Het was weer een mmooieafwisselende wandeling vandaag.

Bij het hostel aangekomen zie ik dat ik een bericht heb uit het hostel in Redondela. Twee mensen hebben iets laten staan wat na wat bellen en appen hopelijk morgen weer bij het volgende hostel is. Wel handig om bagagevervoer te hebben.  ’s Avonds gaan we bij restaurant El Pitillo eten, tapashapjes zodat we vanalles kunnen proeven. Wanneer we een soort van bitterballen krijgen vragen we ons wel af wie deze bestelt heeft. De dames uit de Hoekse Waard zijn er ook en als wij ze bijna allemaal op hebben komt de serveerster erachter dat ze op de andere tafel moesten staan. Lachen natuurlijk, we hebben ze meteen afgegeven met als extraatje een paar Padron pepers.

1 reactie op “Donkere wolken maar het blijf droog

1. Heerlijk, dat er nog zoveel goede mensen zijn die niet het kleingeld pakken, waar maak je dat nog mee in de wereld?
    Prachtige foto’s weer Rita, vooral van het watervalletje en de tak (boom) die inderdaad sprekend op een hert lijkt. 🦌