Reizen en avondje in Porto

Vanmorgen op het busstation zie ik Elly met wie ik samen naar Schiphol reis. De bus en de eerste trein waren een klein beetje later maar we konden de volgende trein nog gemakkelijk halen en waren op de afgesproken tijd op Schiphol. Daar zagen we Irene als eerste, ze was er al een hele tijd, ze kon vroeg door iemand weggebracht worden en had genoten van het lezen tot wij kwamen. Constance zagen we kort daarna  en even even later was Hans er ook en waren we compleet. Silvia was al een paar dagen eerder gegaan om in Porto rond te kijken. Inchecken ging vlot en ook bij de douane ging het snel. Daarna hadden we nog veel tijd om koffie te drinken, te lunchen en natuurlijk kennis te maken met elkaar.

Na een rustige vlucht met de cityhopper waren we op de geplande tijd in Porto waar het beter, lees warmer en droger weer was dan in Nederland. Met de metro naar het centrum en dan een klein stukje lopen naar ons hostel waar we kennis maken met Silvia. Voor bijna iedereen wordt het een nieuwe ervaring om met 8 mensen op een kamer te slapen. Voor het zover is gaan we op pad voor ons etappedrankje, een echte etappe hebben we nog niet gelopen maar dat maakt niet uit. We gaan op een terras zitten tegenover station São Bente waar we daarna even naar binnen lopen.

Een prachtig station wat je zeker even moet gaan bekijken als je in Porto bent. Er is nog meer wat je moet gaan zien in Porto maar dat doen we morgenvroeg. We gaan nu naar een restaurant om te eten. Het is jammer dat het grote plein nu een renovatieplaats is maar we komen nog wel langs een mooie fontein.

In het restaurant wachten we op ons eten, we lusten wel iets. Het is inmiddels 7 uur en omdat het hier een uur vroeger is eten we best laat.  De ober had denk ik in de gaten dat we honger hadden want terwijl we wachten op het eten brengt hij wat hapjes voor ons zodat we alvast kunnen beginnen. Aan het eind van de maaltijd was iedereen moe en gingen we in het hostel ons bed opzoeken. Terwijl ik dit schrijf hoor ik al iemand zachtjes zagen en ga ik ook maar eens slapen.

8 reacties op “Reizen en avondje in Porto

1. Heel veel mooie kilometers op deze Camino. Zelf heb ik deze als een heerlijke ontspannen Camino ervaren. Veel leuke dorpjes en stadjes als stopplaatsen.