Dagje Santiago en wandeling van Cee naar Finistere

8 september droog, half bewolkt, dagje Santiago

Na een intensieve wandeling zoals de Primitivo is, is het heerlijk om een dagje in Santiago te zijn. Pelgrims aan zien komen, de feestvreugde van de wandelaars. Je Camino maatjes ontmoeten.

Ook hoort er een wandeling naar het park bij. Dan kom je langs de 2 Maria’s. Spaanse dames vonden dit wel een leuke pose. Voor zover ik heb begrepen waren de 2 Maria’s ondeugend en probeerden studenten het hoofd op hol te brengen. We hebben er wel lol om.

Even later zagen we dansers, waar Jeannette wel mee op de foto wilde.

Vanaf het park zie je het centrum en de kathedraal liggen. Ook onze overnachting in Santiago, San Martin Pinareo. Even verder de dikste eucalyptus boom.

Om 17 uur verzamelen we voor de excursie op het dak van de kathedraal. Speciaal om vanuit de hoogte de stad en de torens van de kathedraal te zien.

Onder ons zien we de pelgrims op het plein, aan de andere kant Dan Martin Pinareo. Het lijken kleine mieren. Het is speciaal om het zo te zien.

En in de avond? We zoeken de muziek op, die je op het plein voor de kathedraal kunt vinden vanaf 22 uur. Daarna gaan we de geheimzinnige schaduw opzoeken.

De schaduw vindt je naast het winkeltje van de kathedraal. Even wachten tot het donker wordt en de lichten aangaan. Zo knap gemaakt…..! Wij willen er ook wel bij.

9 september, wandeling naar Cee

De toegift van de camino is een wandeling van Cee naar Finistere.

Iedere keer opnieuw klimmen we omhoog, om daarna weer bij een ander strandje uit te komen.

Vertrek vanuit Cee
De eerste klim naar Corbution
Uitzicht op Finistere vanaf San Roque
Pauze op het palmboom strandje bij Playa Estorde

Dan lopen we weer door de eucalyptus bossen, dan weer hebben we uitzicht op zee en Finistere.

Hier dalen we sterk en ook aan de overkant van de weg is een mooi pad aangelegd. Het gaat even steil naar beneden en daarna even zo vrolijk weer omhoog. Op het laagste punt kijk je zo op een strandje.

De kers op de taart is het stuk over het strand. De schoenen gaan soms uit, ieder gaat op eigen wijze naar het eindpunt van het strand. Heerlijk!!!

We drogen de voeten af, met dank aan Marion, die had een handdoek in haar tas. We gaan voor de laatste meters. Intussen komt de zon steeds meer te voorschijn. Het praya de Langosteiro helemaal in de zon.

Het ziet er goed uit, voor de zonsondergang van vanavond. We gaan het ervaren……..