Terug naar de kust

Dag 5, dinsdag 17 september van Viano do Costela naar Vila Praiha de Ancora. 29 graden en 24km

Vanmorgen liepen er 4 wekkers tegelijk af wat een mooi geluid gaf met verschillende toontje. We waren al opgestaan en de telefoonbezitsters waren niet op de kamer. De brandlucht van branden rondom Porto drongen onze kamer in wat niet zo aangenaam was.

De taxi was of niet bereikbaar of had geen auto voor zoveel mensen. Was handiger geweest als we gisteren meteen de taxi besproken hadden. Maar goed, dat was niet zo. Dapper begonnen we aan de trappen naar beneden maar na 30 treden en nog zo’n 630 te gaan besloten we over de weg te gaan lopen.

Na ontbijt bij de bakker en nog een stuk lopen door de stad bereiken we de kust. We lopen weer over vlonders en soms een grindpad. We vinden dit allemaal mooier lopen dan door dorpjes.

We lopen af en toe tussen of onder het groen

Na een tijd in de schaduw gelopen te hebben zien we ineens de zee weer. Ook zien we redelijk wat pelgrims, met sommigen maken we een praatje. Zoals met een Nederlandse die vanaf Lissabon loopt en een stukje de bus gepakt had. Haar wandelmaatjes mochten niet meer verder vanwege de branden.

Het watertje waar we langs lopen geeft aan dat we bijna aan de rand van de stad zijn. We zijn blij, het is weer mooi geweest voor vandaag.

Aan de overkant zitten de eersten te wachten op de laatsten met uitzicht op het hostel. Een paar dappere pelgrims gaan nog even de zee in maar zijn er snel weer uit. Het water is  te koud.

We checken in, verdelen de bedden, douchen en doen de was en we gaan daarna naar de supermarkt en meteen daarna naar een restaurant waar ze ook vegetarische gerechten hebben. We hadden heerlijk gegeten en heerlijk langs de zee gelopen. Morgen gaan we naar Spanje en gaat ons avontuur verder.

2 reacties op “Terug naar de kust

1. Op weg naar Spanje, waar bom caminho, buen camino wordt en boa dia, buena dia.
    Obrigada wordt gracias. Ik wens jullie veel wandelplezier