Route loopt samen met de Portugues central

Zondag 22 september 2024, van Redondela naar Pontevedra, wolken, zon en regen, 23 graden en 23 kilometer.

Vandaag gaat de groep zelf op pad en omdat iedereen een ander tempo heeft worden mensen met hetzelfde tempo vandaag wandelmaatjes. Hier lijkt het dat de route bekeken wordt op de telefoon maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de telefoon voor een van de andere mogelijkheden op de smartphone wordt gebruikt.

Enkele mensen hebben op deze plek een koffiestop gehouden. Of dat in de tuin was of in de schuur weet ik niet maar degenen die daar waren vonden de plek de moeite waard.

Links zie ik mooie afbeeldingen van een pelgrim en de Santiago schelp. En veel mensen op het terras is toch wat anders dan we op de kustroute gezien hebben.

Rechts zie ik een bijzonder voorwerp wat op de camino gevonden werd.

Mooie panoramafoto ’s morgens, met de mist boven de velden.

Een andere pauzeplek, mogelijk van een ander groepje.

Ik ben zelf met Foekje meegegaan die vanavond met het vliegtuig naar huis gaat. Lopen is geen optie meer voor haar en iedereen vindt het jammer dat ze op moet geven, zij zelf nog wel het meest denk ik. We verbleven zo lang mogelijk in het hostel, gingen daarna om de hoek koffie drinken bij een van de weinige barretjes die open zijn. Terug bij het hostel bracht Maria ons op haar manier met de auto naar het station. We namen de trein naar Santiago en daarna hadden we na lang wachten een taxi die ons naar het vliegveld bracht. Even wachten en dan kan Foekje in gaan checken. Er gaan meerdere Nederlanders mee en de bagagekar geeft steun zodat het inchecken wel zal lukken en ik ga terug naar het hostel in Pontevedra.

Tegen half 5 ben ik terug, twee mensen zijn er al en de anderen komen zo rond 5 uur binnendruppelen. Ze hebben het allemaal leuk gehad en soms heeft de een een ander pad dan de ander gekozen. Er leiden veel wegen naar Rome, maar ook naar Santiago.

Als afsluiting van de dag gaan we bij Restaurante Rúas eten. Er was gereserveerd voor 19:00 uur maar de keuken gaat pas om 20:00 uur open zodat we op een terras gaan zitten voor op ons etappedrankje. Daarna gaan we terug naar Restaurante Rúas om te  eten en sluiten we af met een koffie, ijsje of zoals je op de foto kunt zien, met tiramisu om samen te delen.